O2 - Masę pytań o O2 RS Kombi od laika tematu :)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • malinjg
    Classic
    • 2010
    • 1

    O2 - Masę pytań o O2 RS Kombi od laika tematu :)

    witam wszystkich
    mam pękniętą lampę tylną prawą w moim autku (o1 z 2002 po liftingu), wypada wymienić :roll:
    i tu pojawia się moje pyt.: czy kupując dany element muszę zwrócić na coś szczególną uwagę: jakieś numery itp (zakładam, że rzecz ma być nowa i nie z salonu :wink: )

    pozdrawiam, m.
  • rysiek30
    Classic
    • 2008
    • 5

    #2
    O2 - Masę pytań o O2 RS Kombi od laika tematu

    Hej,

    To mój pierwszy post tu, ale myslę, że pomożecie. Chwilowo jeżdzę jeszcze innym samochodem ale skłaniam się do zakupu
    rodzinnego tatkowozu z uwagi na powiększającą się rodzinę. Padł wybór na O2 kombi, w odmianie RS.
    Samochód na 100% przywiozę z niemiec, bo cenowo kształtuje się to lepiej. Pytania mam zarówno do teoretyków jak i do praktyków.
    Jeżdzę aktualnie samochodem na ropę, jeździłęm w życiu wieloma mocnymi autami 150+km zarówno diesel jak i benzyna,
    ale chwilowo nie potrafię samemu przed sobą zdrowo uzasadnić wyboru 2.0 TFSI vs 2.0 CR TDI. To może pytania, będzie
    prościej:

    1) Wersja wyposażenia. Z tego co zauważyłem linia RS wyposażona jest kompletnie. Które z dodatków (nie licząc przyciemnianych szyb, szyberdachu i podgrzewanej tylnej kanapy) można ewentualnie dołożyć samemu bez druciarni?
    Mówię o np. opcjonalnych (chyba) podgrzewanych dyszach spryskiwaczy szyby czołowej, systemu pomocy jazdy pod górkę?
    Kwestia dodatkowych schowków w bagazniku ? jak to jest zrealizowane.

    2) Navi - szukać czy nie ? Ponad połowa ogłoszeń, posiada navi - czy kupno/kopia płyty to problem, czy jest to użyteczne?

    3) 2.0 TFSI - awaryjny silnik, gawiedź słyszała coś? Jak z programem, chociaż z perspektywy jeżdzenia 4napędowym autem o mocy 300km wiem że więcej niż 200 km na FWD to troche nie ma sensu. Ale warto wiedzieć.

    4) Czy łatwo zmienić przebieg na zegarach, ewentualnie gdzie jest zapisywany i jak to sprawdzić ?

    5) Na co zwracać uwagę, jakie elementy są padliwe?

    6) Czy RS w jakis sposób ma inne nadwozie (poza ew. wizualnymi zmianami) od wersji standardowych ?

    7) Praktycy - o ile zacniej 2.0 TFSI lata od 2.0 CR TDI ?

    8) Czy czarny lakier jest dobrej jakości ? Różnie z tym bywa. Czy nie odpryskuje nadmiernie, etc... Pytam bo mam złe doświadczenia ze swoim samochodem.

    9) Felgi. Czy na 18" (a dużo ludków zamieniło fabryczne 17" na 18" bo ładniejsze) nie tłucze zbyt przesadnie ?

    10) Czy ASO skody sa na tyle kompententne by jeździć do któregoś bez obaw że wyjedzie w gorszym stanie ?

    No i oczywiście chętnie wysłucham innych sugestii Wkrótce mam nadzieje, będe należał do OCP posiadając taki pojazd

    [ Dodano: Pią 05 Wrz, 08 10:58 ]
    Nikt nie pomoże ?

    Komentarz

    • djczas
      RS
      • 2005
      • 9612

      #3
      rysiek30, to ma być nowa czy używana

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #4
        Zamieszczone przez rysiek30
        Nikt nie pomoże ?
        może nikt nie chce uchodzić za "gawiedź" :szeroki_usmiech
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • bernardo
          L&K
          S_OCP Member
          • 2005
          • 1083

          #5
          Zamieszczone przez rysiek30
          1) Wersja wyposażenia. Z tego co zauważyłem linia RS wyposażona jest kompletnie. Które z dodatków (nie licząc przyciemnianych szyb, szyberdachu i podgrzewanej tylnej kanapy) można ewentualnie dołożyć samemu bez druciarni?
          Mówię o np. opcjonalnych (chyba) podgrzewanych dyszach spryskiwaczy szyby czołowej, systemu pomocy jazdy pod górkę?
          Kwestia dodatkowych schowków w bagazniku ? jak to jest zrealizowane.
          W druciarstwo w ciemno osobiście bym się nie bawił chyba, że masz niezwykłe uzdolnienia w tej branży albo dobry sztab, systemy o których wspominasz wolałbym montować mimo wszystko w ASO
          Pi razy oko to co możesz uzyskać jako opcję w eRSce masz w konfiguratorze http://www.cc.skoda.pl/
          Samemu możesz sobie zamontować siłownik maski, duperele w wykończeniu, zmienić tapicerkę (patrz: opowiastki Nexusa :-)) zmienić kompletnie audio, wypieprzyć spieprzoną osłonę silnika, popatrzeć na ofertę Milotec'a.
          Zamieszczone przez rysiek30
          2) Navi - szukać czy nie ? Ponad połowa ogłoszeń, posiada navi - czy kupno/kopia płyty to problem, czy jest to użyteczne?
          Osobiście jestem zwolennikiem navi w PPC - temat wieloktrotnie poruszany na forum, a co do fabrycznego navi zdania są podzielone.
          Zamieszczone przez rysiek30
          4) Czy łatwo zmienić przebieg na zegarach, ewentualnie gdzie jest zapisywany i jak to sprawdzić ?
          Pewnie realny przebieg można odczytać z kompa tak jak i jest w starszych silnikach np ASV, ja nie słyszałem, żeby ktoś ten fakt nagłaśniał. Trzeba popytać szpeców od modów.
          Zamieszczone przez rysiek30
          7) Praktycy - o ile zacniej 2.0 TFSI lata od 2.0 CR TDI ?
          Brak danych, brak porównania - chyba jeszcze nikt nie ma 2.0 CR w naszej piaskownicy.
          Zamieszczone przez rysiek30
          9) Felgi. Czy na 18" (a dużo ludków zamieniło fabryczne 17" na 18" bo ładniejsze) nie tłucze zbyt przesadnie ?
          Komfortowo i estetycznie, mam porównanie 17 i 18 i praktycznie różnicy w tej materii brak.
          Zamieszczone przez rysiek30
          10) Czy ASO skody sa na tyle kompententne by jeździć do któregoś bez obaw że wyjedzie w gorszym stanie ?
          Niestety nie są. :?
          Zamieszczone przez rysiek30
          No i oczywiście chętnie wysłucham innych sugestii Wkrótce mam nadzieje, będe należał do OCP posiadając taki pojazd
          Poczytaj sobie raport roczny Mikrusa z użytkowania RS-ki oraz dyskusję ogólną odnośnie DPF'a, kolegi Hondara mody opisane w temacie http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=15714 oraz podejścia Nexusa
          aczkolwiek...
          NajtFukinPatrol North-West
          Techno-destroyed by dobrygrzeswawa
          WhitePride :smokedevil

          6,92 s do setki by DGW

          Komentarz

          • rysiek30
            Classic
            • 2008
            • 5

            #6
            Zamieszczone przez djczas
            rysiek30, to ma być nowa czy używana
            Używana, max 2 latka.

            [ Dodano: Nie 07 Wrz, 08 12:31 ]
            Zamieszczone przez szkoda
            Zamieszczone przez rysiek30
            Nikt nie pomoże ?
            może nikt nie chce uchodzić za "gawiedź" :szeroki_usmiech
            Haha. OK. Klubowicze

            [ Dodano: Nie 07 Wrz, 08 12:32 ]
            [quote="bernardo"]
            Zamieszczone przez rysiek30
            Poczytaj sobie raport roczny Mikrusa z użytkowania RS-ki oraz dyskusję ogólną odnośnie DPF'a, kolegi Hondara mody opisane w temacie http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=15714 oraz podejścia Nexusa
            Bardzo dziękuje. Nie dokopałem się do tego wątku.

            Komentarz

            • bernardo
              L&K
              S_OCP Member
              • 2005
              • 1083

              #7
              Zamieszczone przez bernardo
              rysiek30 napisał/a:
              7) Praktycy - o ile zacniej 2.0 TFSI lata od 2.0 CR TDI ?

              Brak danych, brak porównania - chyba jeszcze nikt nie ma 2.0 CR w naszej piaskownicy.
              Sie zagapiłem - moim zdaniem nie ma co porównywać szczegółowo tych rozwiązań - albo jesteś zwolennikiem benzyny albo gnojówki
              aczkolwiek...
              NajtFukinPatrol North-West
              Techno-destroyed by dobrygrzeswawa
              WhitePride :smokedevil

              6,92 s do setki by DGW

              Komentarz

              • rysiek30
                Classic
                • 2008
                • 5

                #8
                Skłaniam się do 2.0 TFSI z uwagi na fakt, że ostatnie 3 samochody były na ropkę...
                Interesuje mnie czy VAGCOM obsługuje sterownik silnika w modelu z motorem 2.0 TFSI ? Interesuje, bo męczy mnie ten przebieg... chciałbym nie kupić kota w worku.

                No i trochę martwi mnie ASO. Ja juz przechodziłem wiele razy sytuacje, kiedy musiałem uczyć ASO jak coś zrobić, szkoda, że tak mało pasjonatów pracuje w samochodówkach...

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #9
                  Zamieszczone przez rysiek30
                  No i trochę martwi mnie ASO. Ja juz przechodziłem wiele razy sytuacje, kiedy musiałem uczyć ASO jak coś zrobić, szkoda, że tak mało pasjonatów pracuje w samochodówkach...
                  ASO jak wszędzie, generalnie do dupy :?
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • Ziomal
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 5841
                    • Octavia I (1U2)
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez rysiek30
                    Interesuje mnie czy VAGCOM obsługuje sterownik silnika w modelu z motorem 2.0 TFSI ? Interesuje, bo męczy mnie ten przebieg...
                    Tak , tylko kabel musi być na Can-bus'ie.


                    Co do Twoich wymagań to nie pownienyś mieć problemów z wyszukaniem auta bo benzynek jest więcej.

                    Co do diesla dopiero teraz wchodzi RS na common-railu , wczesniejsze były na piezo wtryskiwaczach.
                    Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                    Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                    Jest O1 1.6 BFQ

                    Komentarz

                    • djczas
                      RS
                      • 2005
                      • 9612

                      #11
                      rysiek30, przy dwu latku nie będzie cr tylko pd cr wszedł kilka miesiecy temu
                      szkoda, znam dwa ASO które mogę polecić z czystym sumieniem ale one są na południu polski

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        #12
                        Zamieszczone przez djczas
                        szkoda, znam dwa ASO które mogę polecić z czystym sumieniem ale one są na południu polski
                        przeciez wiem, napisalem GENERALNIE :idea:
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        • rysiek30
                          Classic
                          • 2008
                          • 5

                          #13
                          Ziomal: a są takie kable które obsługują i CAN i starsze standardy ?
                          Zastanawiam się po trochu nad TDI. Wirusik i jakie osiągi mozna szacować z takiego motorka bez dłubania przy IC, turbinie, etc ?

                          Komentarz

                          • Ziomal
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 5841
                            • Octavia I (1U2)
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            rysiek30, pooglądaj wykresy na forum bo są dłubane RS. Softem dłubie się na 200 km

                            Co do kabla: Tak , Canem spokojnie mozesz obsłużyć starsze typy np Octavia I która jest na OBD2.
                            Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                            Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                            Jest O1 1.6 BFQ

                            Komentarz

                            • rysiek30
                              Classic
                              • 2008
                              • 5

                              #15
                              Piękne dzięki.
                              Teraz moje pytanie - znam pare dekoderów VIN - a co z fabrycznym softem ? Z tego co wyszukałem, są takie prgoramy jak ETOS, ETKA, ELSA.

                              Które z nich sa do Skody, i co oferują ?

                              [ Dodano: Pon 08 Wrz, 08 07:56 ]
                              OK Już wiem co i po co

                              Komentarz

                              Pracuję...